6.10.2010

אתם מוזמנים אל האתר החדש של סיעת ירושלמים

המאבק בהתחרדות המרחב הציבורי נמשך, הולכים לבחירות ומשקיעים מליונים בחינוך.

ירושלמים יקרים, קודם כל שנה טובה. נהוג לומר "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה", אך הפעם קשה לי להתייחס לשנה האחרונה בירושלים כשנה של קללות. להפך, אני מרגישה שאנחנו מתחילים לראות את פירות המאמץ של כל הירושלמים שעובדים קשה מאוד בשביל העיר ירושלים.

יש איזה מן מנהג מקובל כל תחילת שנה לקבל על עצמך משהו, אני מציעה שתי החלטות לשנה הקרובה- לדבר דברים טובים על ירושלים, להתלונן לעירייה, ל-106,  על מפגע אחד בשכונתך. אלו שני מאמצים קטנים שיכולים להשפיע על העיר לטובה.

ועכשיו לעדכון, כמו שכתבתי, ההרגשה היא שכעת אני מתחילה לראות את פירות העבודה המאומצת שלי מאמץ שלי, ושל עוד אנשים רבים שמתאמצים לטובת העיר, וזה קורה במספר אפיקים.


הבחירות למנהלים הקהילתיים

המנהלים הקהילתיים הם מאבני היסוד של שיתוף הציבור, ושל היכולת של כל אחד מאיתנו להשפיע על מה שקורה בשכונתו. כדי לאפשר את שיתוף הציבור, מתרחשים שני תהליכים מקבילים. התהליך הראשון והמאוד מתוקשר הוא הבחירות במנהלים הקהילתיים. זה הזמן לוודא שקולכם ישמע בשכונה.
הבחירות יתקיימו ב14 בדצמבר, בשכונות הבאות: פסגת זאב, חומת שמואל, שמואל הנביא, בית צפפה וגינות העיר. חשוב לציין שגינות העיר כולל את רחביה, טלביה, ניות, קטמון הישנה, והמושבה הגרמנית.
אם את/ה מרגיש/ה שיש לך את היכולת לשקף את רצון התושבים לעירייה ולמוסדות, אם נראה לך שאת/ה תדע/י לפעול לטובת הקהילה ולגרום לשכונה שלך להיות טובה יותר- מקומך איתנו במנהלים הקהילתיים.
יש עכשיו הזדמנות להצטרף לעשייה.
במקביל אני פועלת בעירייה יחד עם כל הגורמים המקצועיים, לחזק את בעלי התפקידים שילוו את התושבים בתהליכי שיתוף הציבור: העובדים הקהילתיים והמתכננים הפיזיים. העובד הקהילתי לראשונה מקבל ליווי מקצועי, ובהמשך גם שכרו יעלה. כמו כן נוספו עוד משרות של מתכננים פיזיים רובעיים, כדי לוודא שעמדת התושבים בנושא התכנון בשכונה תשמע באופן המקצועי והטוב ביותר. 

רוצים מידע נוסף על הבחירות למנהלים הקהילתיים? ליחצו על הקישור כאן.

המרחב הציבורי

אחד הנושאים בהם אני עוסקת המון הוא המרחב הציבורי בירושלים. בעיני זה אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפנינו, לגרום לכך שהמרחב הציבורי בעיר יתקיים כמרחב פלורליסטי, ועל פי חוקי מדינת ישראל. לצערי בשנים האחרונות אתגר זה הולך וגדל, לנוכח פגיעה חוזרת ונשנית במרחב הציבורי בירושלים.

ישנם שלושה נושאים בהם עסקתי בזמן האחרון בהקשר של המרחב הציבורי. הראשון הוא נושא ההפרדה ברכבת הקלה. לאחרונה נערכה נסיעת מבחן מתוקשרת לרכבת הקלה, ומנכ"ל סיטיפס יאיר נווה התבטא בדבר האפשרות להקצות מספר קרונות ברכבת לצורכי הפרדה בין נשים וגברים. אחד הדברים שבעיני בלתי אפשריים הוא שאדם בעל תפקיד ביצועי ממליץ המלצות שקובעות את אופי הדמוקרטיה הישראלית. אמירתו עוררה מייד הדים ביקורתיים בתקשורת.


הנושא השני הוא המשך המאבק על ציביונו של הכותל המערבי. אתם מוזמנים לשמוע ריאיון שלי בתוכנית "עושים צהריים" של יעל דן בגל"צ (21/9, שעה שנייה) בנושא גזרות הצניעות המופרזות ברחבת הכותל, וכן לקרוא את כתבתו של ניר חסון ב"הארץ" הסוקרת את התוכניות המתייחסות לתכנון מחודש של רחבת הכותל.

הנושא השלישי הוא הברסלבים בכיכר ציון. כבר כמה שנים שחסידי ברסלב מציבים טנדר באופן קבוע בכיכר ציון בלילות ומשמיעים מוזיקה רועשת הטורדת את מנוחתם של תושבי האזור, ומגדירה את זהות ואופי המרחב הציבורי. מאות תלונות שהוגשו למשטרה מצידם של התושבים לא הועילו בטיפול המפגע. לפני מספר שבועות פנו אלי כמה סטודנטים המתגוררים ברחוב סמוך לכיכר ציון וביקשו סיוע בטיפול בתופעה. מייד פניתי למנכ"ל העירייה ולמנהל המחלקה לפיקוח עירוני, בדרישה להביא לסילוקם של הברסלבים ולהשבת הכיכר לציבור. במקביל הסתבר שהברסלבים נהגו באלימות לא פעם כלפי מי שהעזו להתלונן נגדם, מה שחידד עוד יותר את הצורך בחיזוק האכיפה בכיכר. לאחר פניות גם למנהל המחוז במשטרת ישראל, הושבה הכיכר לציבור, והברסלבים סולקו מהמקום, תוך שהם מקבלים קנסות ממשטרת ישראל.




בשורות לגני הילדים בירושלים

עם פתיחת שנת הלימודים, קיבלנו תוספת תקציב של למעלה ממליון ₪ עבור גני הילדים. תקציב זה מכסה את החודש ה-11, תקציבים נוספים לתכניות חינוכיות מגוונות בגני הילדים, הרחבה של גני ילדים בהם הצהרונים מוזלים, ופרוייקטים נוספים. אין ספק שגידול זה מעיד על הרצינות בה מתייחסים אל הגיל הרך כל הדרגים בעירית ירושלים, מראש העיר, דרך ראש מנהל חינוך, הגזברות וכל הדרג המקצועי במנחי. דבורה גבעתי, הממונה על גני הילדים תוודא שהתקציב יחולק בצורה הטובה ביותר לטובת ילדי ירושלים.
 
פניות ציבור

אני תמיד שמחה כשאתם פונים אלי בפניה אישית ובקשה לכל סיוע. הבעיה היא שלעיתים לוקח לא מעט זמן עד שהדברים אכן נפתרים. מרטין וילר, עוזרי שמרכז את פניות הציבור עובד עליהם לעיתים במשך חודשים, כשכל הזמן אנחנו מנסים לחשוב אם יש עוד זווית שבה ניתן לפעול כדי לגרום לדברים לקרות. ולכן, כשדברים נפתרים- זו אכן שמחה גדולה.
פניית ציבור אחת שנפתרה היא מקום עבור AA, אלכוהוליסטים אנונימיים. קיבלתי פניה מחברה באלכוהוליסטים אנונימיים, אשר סיפרה לי כי המבנה בה הם פועלים נמכר, ולפיכך אין להם יותר היכן להיפגש. אני חושבת שזו מחויבות ברורה של כל עירייה לספק מקום מפגש לארגון כל כך חשוב. לפיכך שילבתי כוחות עם אגף הרווחה, שהדרג המקצועי שם עשה את כל שביכולתו כדי למצוא מקום עבור ארגון חשוב זה, ולאפשר לכל מי שזקוק למפגשים אלו להמשיך להשתתף בהם.  ואכן, לא מזמן התבשרנו כי נמצא מקום לארגון וכי הוא יוכל להמשיך בפעילותו המבורכת.

המשוגעבקעה. מי שעוקב אחרי העדכונים שלי ודאי זוכר את גן המשחקים בבקעה שממש בשבוע בו נכנסת לתפקיד היו אמורים להרוס אותו ולאחר פניה שלי לאחראים על מתקנים במנחי ובשפ"ע בוטלה ההריסה. אך ביטול ההריסה הוא רק שלב אחד , לאחר מכן היה צריך לשפץ את המקום. כאן כבר נדרש תקציב של מאות אלפי שקלים. לשמחתי ראש העיר ולשכתו התערבו אישית בעניין כדי לוודא שהתקציב ימצא, וכך שופץ המתקן ובימים אלו הוא נפתח לשימוש התושבים. זה אמנם לקח כמעט שנתיים, אך בסוף זה קרה, מה שמעיד שהסבלנות משתלמת.


(הצילום: מתוך כתבה שפורסמה ב"זמן ירושלים").


אתם תמיד מוזמנים לפנות אלי, אני תמיד כאן בשבילכם, ובברכת שנה שבה נרגיש את פירות עמלנו למען ירושלים,

שנה טובה

רחל