13.6.2010

אתם מוזמנים אל האתר החדש של סיעת ירושלמים

בשורות ענקיות להורים בירושלים, מאבק בבית כנסת "החורבה" ועוד...




החודש ה-11

אני שמחה לבשר על התרחבות דרמטית של פרויקט גני הילדים בחודש יולי. בשנה שעברה קיימנו פיילוט מוצלח ב-12 גנים. השנה זה מתרחב ל-80 גנים במגזר היהודי ובמגזר הערבי, בשאיפה שבשנה הבאה כל גני מנח"י ברחבי העיר יופעלו גם בחודש יולי. הפרויקט הזה מטיב עם אוכלוסיות מגוונות: עם הילדים שלא צריכים לעבור לקייטנה ולהתרגל למדריכה חדשה, ועם ההורים שמלבד העובדה שהקייטנה זולה יותר, זה נותן להם שקט נפשי בידיעה שילדיהם נמצאים במסגרת העירונית הרגילה המפוקחת על ידי מנח"י ולאוכלוסיות מעוטות יכולת שזוכות להנחות כספיות מרחיקות לכת. בסופו של דבר המטרה היא להיטיב עם אוכלוסיית המשפחות הצעירות בירושלים ולעזור לצעירים להישאר בעיר.

בית כנסת "החורבה"

המאבק על שמירת בית כנסת החורבה כאתר מורשת לאומי כפי שהוא אמור להיות, עלה מדרגה בשבועות האחרונים. כרגע עיקר הקמפיין הוא תקשורתי וכולל גם אירועים ציבוריים. כפי שפרסמנו, קיימנו שירה בציבור ביום ירושלים  וכמו תמיד באירועים כאלה, הייתה התייחסות תקשורתית נרחבת. בקמפיין הזה אנחנו יכולים לנצח ולגרום למקום הזה להיות מה שהוא אמור להיות – אתר מורשת לאומי. זה הזמן להיתרם. אז מה אתם יכולים לעשות? - הייתם שם? קרה משהו? לא הכניסו אתכם? שמעתם סיפורים קשים? יידעו אותנו. אנחנו אוספים את הסיפורים האלה.

יום ירושלים

יום ירושלים מאחורינו, ולמרות שבהתחלה חששתי מכך שהיום הזה יהיה שוב דרך של התקשורת הארצית לנגח  את העיר ירושלים, לשמחתי בלי קשר לתקשורת נהניתי מאוד מהאירועים בעיר ואני מקווה שכך גם כולם. זו הייתה הזדמנות להשמיע קולות מורכבים יותר בתקשורת הארצית. אני רואה בזה את אחד התפקידים שלי שכולם בארץ ידעו עד כמה העיר הזו מדהימה ונהדרת.

קרית יובל

הסערה התורנית ביחסי חרדים – לא חרדים היא שוב סביב קרית יובל. ביום שלישי האחרון רה"ע ברקת סייר בשכונה, ואפילו סדר היום של הסיור גרר חילוקי דעות. בשכונת קרית יובל כ-13,000 בתי אב, מתוכם כ-400 בתי אב חרדים. במילים אחרות – קרית יובל היא שכונה פלורליסטית שמתוכה מיעוט חרדי. השכונה אינה מתחרדת. למרות שנעשים מאמצים עילאיים לשכנע אותנו שגוננים, קטמון הישנה, בקעה וכל שכונה שהיא מתחרדת, המציאות והמספרים מוכיחים שלא כך היא. הגיע הזמן שנפנים את זה שאנחנו רוב ושנפסיק לדאוג כל כך ופשוט נהנה מהעיר המגוונת שלנו. יחד עם זאת, כמו שכולנו עשינו בבחירות האחרונות, יצאנו לרחובות ותבענו את זכויותינו, כך גם בהקשר של קרית יובל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה