14.3.2013

אתם מוזמנים אל האתר החדש של סיעת ירושלמים

עדכון לגבי הצהרונים בירושלים ובקשה לסיוע באיגוד העובדות

שלום חברים וחברות,

לפני כחודש הושקה הרפורמה בצהרונים בירושלים. כולנו נאבקנו קשה מאוד בכדי לקדם את סבסוד הצהרונים בדרך הטובה ביותר לילדים שלנו, וללא פגיעה בתנאי השכר של העובדות. הצלחנו לאחר מאמץ לא מבוטל לצמצם את הפגיעה בשכר באופן ניכר. אולם מכיוון שעדיין הסוגיה הבעייתית ביותר, המעבר לשכר שעתי לא נפתרה, הרפורמה הביאה למשבר אמיתי וקשה ביותר בשטח, שוודאי רובכם חשים בו. מעדויות שעולות מהשטח עולה תמונה קשה של כאוס, ושל מחסור בכתובת ברורה וביד מכוונת.

ריכוז בעיות שעלו מהשטח - 
תחלופה גבוהה של עובדות בצהרונים - התחלופה גורמת לפגיעה קשה באיכות הטיפול בילדינו. תנאי השכר ובעיקר מבנה השכר השעתי גורמים לקושי משמעותי בגיוס כוח אדם איכותי במקום העובדות שעזבו. בחלק מן הצהרונים מדווח על  10 סייעות שונות שהתחלפו בחודש האחרון.

אוכל - ביקורת קשה על חברות הקייטרינג, טענות של הורים וילדים על איכות ירודה.

ציוד - יש מחסור בציוד ברבים מהצהרונים. העירייה התחייבה להעביר תוספת של 150 ₪ לחודש לציוד לצהרון, אבל יש חשש שלא כל התשלום מגיע באמת לסעיף זה ואולי משתמשים בתקציב לדברים אחרים

אי עמידה בהסכמים של העירייה מול העובדות – ההסכם שסיים את המשבר הקודם קבע שכר גבוה יותר לעובדות ותיקות , אולם מנהלים מסוימים לא מקיימים סעיף זה, ונאמר לעובדות הותיקות שיקבלו שכר כמו עובדות חדשות. כמו כן הבטיחו שעובדות הצהרונים יעבדו גם בקייטנות בפסח - בפועל במנהלים רבים מנסים לבטל את הקייטנות, בחלק מהגנים צוות הבוקר לא מוכן לפרסם את הקייטנה והודיע להורים שהוא פותח קייטנה פרטית מתחרה. 

מחסור חמור בפיקוח - מספר רכזות הצהרונים מועט מדי, הן לא זמינות ולא מצליחות להשתלט על הבעיות הרבות שעולות מן השטח. כתוצאה מכך, במקרים מסוימים ישנה רק גננת, כי הרכזת לא התפנתה בשביל לאתר סייעת. בנוסף, אין לעובדות כתובת זמינה לפתרון סעיות או מענה מקצועי. 

אז מה אפשר לעשות? הורים מסייעים לאיגוד עובדות הצהרונים
כרגע המאמץ הגדול מופנה לקידום ההתארגנות של עובדות הצהרונים במסגרת 'כוח לעובדים'. בכדי להגיע למעמד של ארגון עובדים יציג, שיאפשר לעובדות לפתוח בצעדי מחאה חוקיים, יש צורך לצרף עוד מספר מועט של  עובדותרק איגוד יציג יאפשר את הלחץ המספק על הרשויות, שיחזיר את תנאי ההעסקה הקודמים. רק בתנאי ההעסקה הקודמים, נוכל לקיים צהרונים איכותיים עם גננות וסייעות מחויבות שיספקו את החינוך הטוב ביותר לילדינו.

בכדי לסיים מאמץ זה עד חופש פסח, העובדות זקוקות לעזרתכם. אנחנו צריכים להגיע לכמה שיותר עובדות בשטח ולהציע להן להתאגד. אנא בדקו אם עובדות הצהרונים של ילדכם מאוגדות. אם הן לא, אנא העבירו אלינו את מספר הטלפון שלהם ואנחנו נבקש מנציגי כוח לעובדים ליצור עמן קשר.

אנחנו נמשיך לפעול בכל דרך בכדי לשפר את המצב הקיים ולהחזיר את איכות החינוך הטובה ביותר בצהרונים.
לשאלות נוספות ועדכונים מן השטח, הנכם מוזמנים לפנות אלינו.

בברכה,
 סיעת 'ירושלמים' בראשות רחל עזריה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה