16.10.2013

אתם מוזמנים אל האתר החדש של סיעת ירושלמים

למה בחרנו בקמפיין חיובי?

בתחילת הקמפיין שלנו למועצת העיר, ישבנו עם הפרסומאי שלנו, והוא ניסה יחד איתנו לבנות את המסרים. השאלה הראשונה שהוא שאל הייתה: "את מי אתם שונאים?". ענינו לו שאנחנו לא מאמינים בפוליטיקה של שנאה, ושאנחנו לא שונאים אף אחד. הוא ניסה בדרך אחרת, ושאל "ממי אתם מפחדים?". טוב, זה ממש ברור, אנחנו בירושלמים הוכחנו בקדנציה האחרונה שאנחנו לא מפחדים מאף אחד. הוא חייך ואמר לנו ש"אי אפשר לנהל כך קמפיין, צריך קודם כל להגדיר מי מפחיד אותנו, ולנהל קמפיין הפחדה. כך היו הקמפיינים המוצלחים במדינת ישראל בעשרים השנים האחרונות. הרי ידוע שהחברה הישראלית שסועה, ויש בה קבוצות רבות ומגוונות. שבסופו של דבר כולם שונאים ומפחדים האחד מהשני". חייכנו ואמרנו שאנחנו אוהבים את ירושלים, מאוד. אנחנו ירושלמים. ואנחנו רוצים לעשות פה עיר טובה יותר. אנחנו לא שונאים ולא מפחדים. אנחנו עושים. עובדים בשביל הציבור. זה מה שאנחנו מאמינים שנכון לעשות. בינגו! אמר איש הקריאייטיב. זה מי שאתם: עושים, עובדים בשביל הציבור. וזה חידוש. כי בפוליטיקה בישראל, מצביעים לפי שבטים. לא לפי עשיה.

זהו אחד האתגרים הגדולים ביותר היום בחברה הישראלית: איך לייצר חברה שלא מבוססת על שנאה ופחד, אלא על טוב משותף. לכל דור מאז קום המדינה יש תפקיד היסטורי. הדור הראשון היה הדור המייסד. תפקידו היה לייסד את המדינה, ולדאוג לכך שהיא תקום ותשרוד, כנגד כל הסיכויים. הדור השני, תפקידו היה להלחם, ובמלחמות הראשונות לא היתה ודאות שמדינת ישראל הצעירה תשרוד את הזעזועים. לדור השלישי היה תפקיד לבנות ולחזק את הכלכלה הישראלית, וגם זה נעשה. וכעת תפקיד הדור הרביעי הוא לייצר את התפיסה החברתית, הערכית והאזרחית של מדינת ישראל.
בעינינו זאת היתה המחאה החברתית, ניסיון של ציבור ענק, לצאת לרחובות, לנסות למצוא את הזהות, להגדיר מחדש מי אנחנו ומה אנחנו. המחאה רק העירה את העניין, ומאז ממשיכים את המלאכה.

הבחירות הקרובות למועצת העיר מביאות עמן הזדמנות עצומה לחולל את אותו שינוי. לבנות מפלגה הבנויה על העקרון של חיפוש אחר הטוב המשותף, של מחשבה על גיבוש עתיד טוב יותר לעיר ולחברה. פוליטיקה שמבוססת על דאגה לציבור ולעיר, פוליטיקה שמבוססת על עשיה, ולא על פחד ועל מגזרים.

ואנחנו כאן בירושלמים, הקמנו נבחרת מגוונת וייחודית, חילונים, מסורתיים ודתיים שרוצים לעשות פה עיר טובה יותר, למצוא את הדרך לפעול לטובת הציבור הירושלמי. מה שמיחד אותנו זה שאנחנו אלה שעושים. זה מדהים כמה ניתן לעשות לטובת ציבור במועצת העיר והגיע הזמן שנצפה מהנציגים שלנו לעשות את העבודה.

יחד נעשה פה עיר טובה יותר.

שיהיה לכולנו בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה