3.3.2011

אתם מוזמנים אל האתר החדש של סיעת ירושלמים

יותר תקציב למשפחות צעירות, בחירות לרב ראשי, גני ילדים ולחיזוק קהילה בשנת 2011

ירושלמים יקרים-  שלום וברכה,

אני מקווה שאתם נהנים מהחורף שבא עלינו סוף סוף- לטובה, וגם מכמה ימי השמש. בשבועות האחרונים הייתי שקועה בעבודה על התקציב- שזה בעצם ביטוי לסדרי העדיפויות של עיריית ירושלים. לשמחתי סדרי העדיפויות של העירייה כפי שמשתקפים בתקציב הנוכחי הם בדיוק בנושאים עליהם עמלתי: קהילה, משפחות והגיל הרך.

אז מה נשתנה בתקציב הנוכחי?
1.     נתחיל בחדשות הגדולות - 900 אלף שקלים הוקדשו להארכת שנת הלימודים בכל גני הילדים בירושלים, כך שהגנים יפעלו עד סוף יולי. חברים, ביולי הקרוב לא צריך לחפש קייטנה לילדי הגן, עבורי לפחות זהו חלום שלאחר עבודה מאומצת התגשם. אני מרגישה שזה חלק משינוי תפיסה רחב יותר של עיריית ירושלים, מנח"י וראש העיר. ההבנה שצריך לחשוב על המשפחות- הילדים וההורים. אנחנו עמוד השדרה של העיר, אנחנו מחזיקים את העיר הזאת, ויש לנו צרכים מיוחדים- שלשמחתי מקבלים מענה.

2.     משפחות - לראשונה הוגדר תקציב תרבות ופנאי של כ-300  אלף שקלים חדשים עבור משפחות. עד כה לא חשבו על היחידה הזאת שנקראת משפחה, וזה הזמן להתחיל ליהנות משינוי גישה זה בעירייה. כבר עכשיו אפשר ליהנות מהפנינג ילדות חורפית בירושלים- חגיגה לכל המשפחה המתקיימת בתחילת חודש מרץ. את הפרטים המלאים לגבי האירועים השונים ניתן לראות כאן .

3.     קהילה - כל המחקרים מראים שקהילה היא גורם מרכזי בבחירת מקום המגורים וביצירת איכות חיים. בירושלים קיימים המנהלים הקהילתיים, שפועלים לחיזוק הקהילות בשכונות המגוונות של העיר. העובד הקהילתי הוא עמוד השדרה של המנהל הקהילתי. לצערי עד כה לא ניתנו לעובדים הקהילתיים הכלים והתקציבים המתאימים למלא את תפקידם. לפיכך, ולאחר מאבק ממושך בתקציב הנוכחי, תקציב העובדים הקהילתיים גדל בכ- 350 אלף שקלים. זה הזמן לפנות למנהלים הקהילתיים, ולפעול עם העובדים הקהילתיים לטובת השכונה שלכם, והקהילה שלכם.


ולשאר הנושאים:
רב ראשי- לאחר תרדמת עמוקה בתחום זה, אנחנו חוזרים לקמפיין- לטובת רב ראשי ציוני לעיר ירושלים. יש כאן הזדמנות היסטורית שבה ראש העיר החילוני של ירושלים מוכן להיאבק למען רב ציוני, ובמיוחד לאור המשברים האחרונים בענייני גיור, חשוב שברבנות ישבו רבנים ציוניים שמרגישים אחריות כלפי כלל החברה הישראלית וכלפי מדינת ישראל. עכשיו הזמן להתגייס ולהירתם. זה הזמן של כל בית כנסת להגיש שוב את המועמדות לגוף הבוחר. וכל אחד מאתנו צריך לוודא כי בקהילתו שולחים את הטופס- עבור הדתיים שבינינו- ועבור החילוניים- דברו עם חבריכם הדתיים ותוודאו שבקהילתם שלחים את הטפסים. כל מי שהנושא חשוב לו מוזמן לחזור אלי, ישנן הרבה משימות על הפרק. חשוב חשוב חשוב. להורדת הטפסים יש להיכנס לקישור "בחירות רבני העיר ירושלים- תצהיר לבתי הכנסת" בצד שמאל בדף הבית של המשרד לשירותי דת .

ירושלים היא בירת ההתחדשות והפלורליזם היהודי. מדהים לא? אנחנו נוטים לחשוב על ירושלים כעיר של מאבקים בין חילוניים לחרדים, אבל האמת היא שבמקביל בעשרים השנים האחרונות צמחו כאן אין ספור ארגוני התחדשות יהודית: אלול, מזרח שמש, מעגלי צדק, מליץ, יוצר אור ועוד. ארגונים אלו תורמים לירושלים בלי סוף, אך לצערי עד כה לא היה שום שיתוף פעולה בין גופים אלו לבין הרמה העירונית, ולא הייתה חשיבה על מקומם של הארגונים המצוינים האלו בתוך הפסיפס המורכב של העיר ירושלים. בשבועות האחרונים פעלתי ליצור יחד עם ארגונים אלו קואליציה של ארגוני התחדשות, כדי לפעול במשותף לטובת הארגונים ולטובת העיר ירושלים.

פעילות להורים וילדים בשבת
אחד האתגרים עימם אנו מתמודדים בירושלים בניסיון לשמור על העיר ירושלים פתוחה לכל, הוא הפעילות המצומצמת שיש עבור משפחות שאינן שומרות שבת. במיוחד פעילויות עבור הורים וילדים. לי ולמשפחתי כמשפחה דתית יש סדר יום ברור בשבת, אבל עבור משפחות חילוניות, העסקת הילדים בשבת היא אתגר לא קטן. העובדה שאין כמעט פעילויות עבור משפחות, מקשה על חייהן של משפחות לא דתיות בירושלים. לפיכך פעלתי כדי לאפשר פעילויות בשבת למשפחות חילוניות במנהלים הקהילתיים, ולשמחתי זה אכן קרה. כאישה דתית זהו אתגר לא קטן. הרי לכאורה אינני אמורה לפעול למען מטרה כזאת, אך יש פה שני עקרונות. ראשית, כנבחרת ציבור וחברת מועצת העיר ירושלים יש לי אחריות כלפי כלל תושבי העיר חילוניים ודתיים כאחד. שנית, אני מאמינה באמונה שלמה שיש ליצור סטטוס קוו מחודש בין חילוניים לדתיים. את הסטטוס קוו הזה נסחו היטב פרופ' רות גביזון והרב מדן באמנת גביזון מדן. פעילויות אלו נעשות על פי עקרונות האמנה.

הפרדה במרחב הציבורי
בתחום זה היו לא מעט סערות בתקופה האחרונה. בעיקר סביב פסיקת בגץ בנושא ההפרדה באוטובוסים. לאחר שנים של מאמץ, התקבל פסק הדין של בגץ לפיו ההפרדה באוטובוסים מותרת רק באם היא מתבצעת מרצונם החופשי של נוסעי האוטובוסים. על פסק הדין תוכלו לקרא בכתבות שהתפרסמו בYNET הארץ, להאזין לרשת ב ולצפות במבט לחדשות. פסיקה זאת היא עוד שלב במאבק בנושא ההפרדה. אמנם זהו אינו ניצחון, ויש עוד דרך ארוכה, אך אין ספק שמדובר בהתקדמות ובעוד שלב בהכרה של בגץ ושל החוק במדינת ישראל, כי ההפרדה במרחב הציבורי אינה חוקית. ברצוני לבקש שאם אחד או אחת מכם נתקלים בהפרות של פסיקת בג"צ אנא פנו אלי בנושא ואדאג לטפל בו במהרה.

ומשהו נחמד לסיכום, כתבה שהתפרסמה עלי בזמן ירושלים, אני אוהבת אותה כי אני מרגישה שהיא נותנת תחושה די מדויקת של מי שאני ולמה אני עובדת כל כך קשה לטובת מטרות שאני מאמינה בהם. מוזמנים לקרא. http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/210/943.html

כתבות נוספות, על נושאים נוספים שהתעסקתי בהם בחודשים האחרונים:
חוברת ההרשמה לגנים - מהפכת הצניעות של החברה החרדית: תמצאו את הכתבה בעושים צהריים בגל"צ. 4.1.11 דקה 25

ועניין אחרון- לאחרונה מרטין עוזרי שלרבים מכם יצא לעבוד איתו, התקדם ועזב את העבודה איתי לטובת ריכוז תחום המשפחות הצעירת בקריית יובל. אז אם אתם גרים בקריית יובל הרווחתם. וזו גם הזדמנות להודות למרטין על העבודה המצויינת שלו, המסירות המחוייבות והאמינות. לדעתי עוד נשמע ממנו גדולות ונצורות. בנוסף לאחרונה החל לסייע לי יאיא (יאיר) פינק בתחום התקשורת, יאיא מחוייב מאוד גם לירושלים וגם לשינוי חברתי, כך שהעבודה איתו תסייע בנושאים שחשובים לכולנו.

ולסיום- אם יש לכם שאלות, תהיות, בקשות- אשמח אם תפנו אלי,
שלכם,
רחל עזריה.
חברת מועצת העיר ירושלים

תגובה 1:

  1. האכרת גני הילדים אינה באמת הארכה כי אם הפיכתם לקייטנה יקרה עם צוות מצומוצם.
    אותו חודש יולי שנוסף עולה לנו ההורים תוספת של 900 ש"ח לחצי יום, בהשוואה ל- 70 ש"ח לחודש רגיל במהלך השנה, וזאת ללא נוכחות הגננת, דהיינו משלמים יותר ומקבלים פחות.
    כיוון שרובנו נאלצים להוסיף גם צהרון, הרי שהעלות קופצת ל 1,600 ש"ח לחודש.
    אני מעדיף לשלם קצת יותר ולרשום את בתי לקייטנה עם הפעלות ובריכת שחייה, זה הרבה יותר משתלם.
    שורה תחתונה - מה הועילו חכמים בתקנתם?

    השבמחק