9.5.2010

אתם מוזמנים אל האתר החדש של סיעת ירושלמים

החינוך בתנופה, דת ומדינה בירושלים, הפגנה בבית כנסת "החורבה" - עדכון חודש מאי 2010

שלום לכולם ויום ירושלים שמח,
עם חידוש הפורמט לשליחת המיילים, אני עוברת לעדכון תדיר יותר, כיוון שכל פעם שכתבתי מייל בפעם האחרונה, הייתי עסוקה בלהחליט מה לא ייכנס למייל... והרי העדכונים, והפעם - במסגרת הבלוג החדש שלי!

דת ומדינה בירושלים-


קמפיין הרב הראשי חוזר. תקציר הפרקים הקודמים – לאחר שפעלנו לגילוי אי סדרים ופערים בין מספר המתפללים המוצהר בבתי הכנסת החרדים לבין מה שהיה בפועל, ולאחר שהוכחנו כי הליך בחירת נציגי בתי הכנסת לגוף הבוחר את הרב הראשי היה מוטה לטובת החרדים ולרעת החילונים והדתיים בירושלים, היועץ המשפטי של משרד הדתות דרש משר הדתות לבטל את ניסיון המחטף ולקיים הליך מוסדר וחוקי שוב מההתחלה. כעת המשרד הודיע כי ההליך הקודם יבוטל והתהליך יתחיל מהתחלה. לפיכך, בתי הכנסת הציוניים בירושלים, היכונו – בקרוב נתחיל את ההליך מהתחלה. זה הסיפור בסופו של דבר- להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק ולוודא שתופסים את המחטפים בזמן. כך גם היה בעניין בתי העלמין. בירושלים בית העלמין מנוהל על ידי חברה קדישא, ולמרות פסיקת בג"צ, אין בית עלמין אזרחי. המשמעות היא שאדם שעלה ארצה מכוח חוק השבות, אך אימו אינו יהודייה והוא נהרג כחייל צה"ל, אין לו בית עלמין מכובד להיקבר בו. לפיכך בג"צ קבע כי בירושלים צריך להיות מוקם בית עלמין אזרחי, אך הנהלת בתי העלמין מטרפדת את המהלך. באחת מישיבות המועצה האחרונות, גיליתי להפתעתי שהיה ניסיון לבצע מחטף על ידי מינוי חברי מועצה חרדים כחברי הנהלת בתי העלמין. טיכסתי עצה עם חברי המועצה דידי הרשקוביץ ויקיר שגב, פנינו לראש העיר ודרשנו גם נציגות חילונית בהנהלה, וכך היה.






קווי ההפרדה –


המאבק בקווי ההפרדה נמשך. כשלמרות פסיקת בג"צ אנחנו כל פעם מגלים את הניסיונות של אגד ומשרד התחבורה לעקוף את הפסיקה החד משמעית של בג"צ לפיה ההפרדה אסורה על פי חוקי היסוד. כך גילינו בשבועות האחרונים שני מקרים כאלה. האחד ניסיון של אגד להקים תחנה מרכזית מיוחדת של קווי הפרדה עבור הציבור החרדי בהר חוצבי. מקומם אותי לחשוב שההפרדה בחברה הישראלית הקצינה כל כך, שאפילו בתחנות האוטובוס החרדים לא יכולים לעמוד יחד איתנו. השני, כשחרדים פנו אלי להתלונן על ההפרדה בכל הקווים היוצאים מירושלים למירון, להילולת ל"ג בעומר. התקשרנו לאגד, גילינו לתדהמתנו שכך הדבר. אתם מוזמנים לקרוא על כך בטור שלי שפורסם בynet ועוסק בעניין.




החינוך לגיל הרך בתנופה –


לקראת השנה הבאה, התנופה בגני הילדים נמשכת. שיפצנו חצרות, הוספנו תוכניות חינוכיות מגוונות והשינוי מתחיל לתת את אותותיו. ישנו גידול ניכר במס' הילדים הנרשמים לגנים העירוניים וכולי תקווה שזה מעיד על כך שיותר משפחות צעירות חילוניות ודתיות נשארות בירושלים. כבר בשנה הקרובה ייפתחו כיתות חדשות בשכונות בקעה, הר חומה, עיר גנים, גבעת מרדכי, וגילה. כחלק מהתנופה הקדמנו את שיפוץ הגנים שנעשה לרוב בקיץ, כבר לפסח האחרון, כדי לאפשר לילדים ליהנות משיפוץ החצר כבר השנה. אתם מוזמנים להביט בתמונות המציגות את השיפוץ שהתקיים בגנים בפסח האחרון. . .




הולילנד-


כל הסיפור של הולילנד הזכיר לכולנו מדוע צריך להיזהר מהרפורמה של חוקי התכנון והבנייה, ולכך קראתי בהפגנה שהתקיימה ביוזמת ארגונים רבים בשבוע שעבר בכיכר ציון. אתם מוזמנים לקרוא על כך.






אירועים קרובים -

הפגנה מול בית כנסת "החורבה" : השבוע עם ישראל יחגוג את יום ירושלים. המונים יגיעו, כמנהג המקובל אל העיר העתיקה והכותל המערבי . אולם החגיגות מסתירות את העובדה שכבר היום הרובע היהודי הופך למרחב חרדי, מדיר נשים ואנטי-ציוני.
יש לנו רובע יהודי אחד והרובע היהודי הזה צריך להיות שייך לכל עם ישראל. בשנים האחרונות קבוצה אחת שמהווה אחוזים בודדים בעם ישראל משתלטת על הרובע היהודי ומנסה להפוך אותו למקום בלעדי שלהם.
בית הכנסת "החורבה" שנפתח מחדש לפני כחודש, בהשקעה ממשלתית ובהשקעת העם היהודי של עשרות מליוני שקלים, הפך בפועל ל"כולל" חרדי, המדיר ממנו נשים, וממדר את כל שאר עם ישראל הבא לבקר בבית כנסת החורבה וברובע היהודי.
תנועת "ירושלמים" תקיים הפגנה ברובע היהודי, ב-12 למאי בשעה 16:00 אחר הצהריים, במטרה ליידע את ציבורהמבקרים על התופעות המתרחשות. מצפה לראותכם...


"תושבים שותפים בירושלים - הכיצד?" - כנס בנושא דמוקרטיה השתתפותית שיתקיים בשישי הקרוב, ה-14/5, במרכז תרבות העמים שברחוב עמק רפאים. אני משתתפת בפאנל יחד עם סגנית רה"ע נעמי צור, מנהל מינהל חברה תרבות ופנאי יוסי שרעבי, מנכ"ל החברה הארצית למתנס"ים איתן מזרחי, ויו"ר מועצת גינות העיר ד"ר אילן אזרחי.
האירוע יחל בשעה 8:30, כולכם מוזמנים!



בברכת יום ירושלים שמח,
אתם תמיד מוזמנים לפנות אלי בכל עניין,
שלכם,

רחל.

2 תגובות:

  1. יישר כוח רחל! (ומברוק על הבלוג). האם יש חדש בעניין ההצללות בגני המשחקים?

    השבמחק
  2. תמר שלום,
    עניין ההצללות מתקדם כל הזמן, ברגע שיהיו בשורות מובהקות איידע
    רחל

    השבמחק