1.6.2010

אתם מוזמנים אל האתר החדש של סיעת ירושלמים

בריכת ירושלים, או מה קורה בעירית ירושלים?

בריכת ירושלים ממוקמת בעמק רפאים, והיא מוקד משמעותי עבור רבים רבים מתושבי ירושלים. לאחרונה הודיעו בעלי הבריכה כי הם סוגרים אותה, ומקדמים תוכנית להקמת מגרש חניה. כל האנשים הרלוונטיים בעיריית ירושלים מתנגדים לסגירת הבריכה, ונעשים מאמצים עצומים למנוע את סגירת הבריכה, זה לא פשוט כלל. השבוע השתתפתי בהפגנה נגד סגירת הבריכה. זה מסוג ההפגנות המוזרות שבזמן האחרון אני מוצאת את עצמי, מפגינה בנושאים שבהם אני עוסקת. ואז אני שואלת את עצמי, האם אני פה בעמדת מפגינה, או פה בעמדת משיבה.


ואני חושבת שיש פה עניין עמוק יותר שכולנו צריכים להתאמץ שיחלחל אצלנו, בציבור החילוני/דתי בירושלים. אנחנו בשלטון, אנחנו מקבלים החלטות, אנחנו נמצאים בעמדת הכוח ואנחנו יכולים לודא שהחזון שלנו אודות העיר ירושלים אכן יקרה. אז כמובן שזה לא במאה אחוז כך, יש פה הרבה מאוד מורכבויות: קיבלנו עיר במצב נתון, יש לא מעט קבלת החלטות שנעשית על ידי השלטון המרכזי, אנחנו בקואליציה מקיר לקיר, יש תקציב עירוני סופי (או כמו שהגזבר אומר, עוד לא מצאנו את המכונה שמדפיסה כסף), ומורכבויות נוספות. עם כל זאת, כן, אנחנו מקבלי ההחלטות.



זה אומר שצריך הרבה פחות להפגין נגד, והרבה יותר לשתף פעולה. זה לא פשוט, התרגלנו לזה שכולם בעיריה נגדנו, אבל הדברים השתנו. זה לא אומר שצריך להזניח את כלי ההפגנה, אך לדעת מתי ואיך להשתמש בכלי זה. עד כאן מחשבות בעניין זה.

ובעניין הבריכה, ברור שיחד עם כל הגורמים בעירייה, נעשה הכל כדי שלא תיסגר.

להתראות במים העמוקים

שלכם,

רחל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה